Alle medewerkers van HWW zorg doen elke dag hun uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Als ú tevreden bent, dan zijn wij dat ook. Wilt u een compliment maken? Dan horen onze medewerkers dat graag van u. U kunt uw tevredenheid ook kenbaar maken op de website van ZorgkaartNederland.
Het kan echter ook voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht heeft. HWW zorg neemt haar cliënten, bewoners en relaties serieus, en dus ook uw klacht. Van elke klacht kunnen we leren. Dat stelt ons in staat onze dienstverlening aan u en aan andere cliënten te verbeteren. Maar bovenal willen we samen met u naar een passende oplossing zoeken.
In het geval van een klacht raden we u aan om eerst het gesprek te voeren met de betrokken medewerker. Waar mogelijk kunnen ook de teamleider en/of (wijk)manager betrokken worden in een persoonlijk gesprek. Meestal wordt er dan een oplossing gevonden. Indien nodig kunt u (daarna) een klacht doorgeven via onderstaand formulier of via klachten@hwwzorg.nl. De behandeling van uw klacht gebeurt volgens het klachtenreglement.
Mocht uw klacht onverhoopt niet naar tevredenheid worden afgehandeld dan kunt u contact opnemen met onze externe klachtenfunctionaris bij Facit, telefonisch bereikbaar via 0251-212202.
Wet zorg en dwang
De Wet zorg en dwang (Wzd) regelt de rechten bij onvrijwillige zorg of onvrijwillige opname van mensen met een verstandelijke beperking en mensen met een psychogeriatrische aandoening.
Meer informatie en de folder Leven in vrijheid vindt u op dementie.nl.
Cliëntvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (Wzd)
Met de Wzd zijn de rechten van cliënten/bewoners die met onvrijwillige zorg te maken krijgen beter beschermd. Als u het niet eens bent met de geboden zorg, behandeling, de opname of het verblijf, dan kunt u terecht bij een vertrouwenspersoon. HWW zorg werkt hiervoor samen met Stemgever. Deze organisatie bestaat uit vier aanbieders die het cliëntvertrouwenswerk vanuit de Wzd uitvoeren.
Cliëntvertrouwenspersonen verrichten hun werk onafhankelijk van HWW zorg en zijn dus niet in dienst van onze organisatie. Ondersteuning door de cliëntvertrouwenspersoon is gratis.
De cliëntvertrouwenspersoon kan:
- Helpen het probleem helder te krijgen.
- Informatie en uitleg geven over uw rechten.
- Informeren wie u verder kan helpen.
- Gesprekken organiseren tussen u, vertegenwoordiger en zorgverlener en deze samen met u voorbereiden.
- Ondersteunen in gesprekken over onvrijwillige zorg
- Helpen bij het opstellen van brieven of mails.
- Begeleiden bij een klachtenprocedure
De cliëntvertrouwenspersonen Wzd voor HWW zorg zijn:
Leonieke Willemse
Tel: 06-28838198
Mail: l.willemse@zorgstem.nl
Lia Mennink
Tel: 06-40578452
Mail: l.mennink@zorgstem.nl